webapplicaties en website voor zorg en welzijn


Veel gestelde vragen...

Wat betekent de Upgrade PHP 5.4 voor uw website
  • Upgrade naar PHP 5.4

    In november 2014 gaat Bizway, waar wij reseller zijn voor hostingpakketten en domeinnamen, een upgrade naar PHP 5.4 uitvoeren.

    Wat betekent dit voor u?

    PHP is een scripttaal die bedoeld is om op webservers dynamische webpagina's te creëren. Het zorgt er dus voor dat uw website goed getoond wordt aan uw bezoekers. PHP 5.4 is de opvolger van PHP 5.3.

    Het PHP-team zal in de toekomst de support voor PHP 5.3 stopzetten. Dat betekent onder andere dat er geen veiligheidsupdates meer worden uitgebracht. Om de veiligheid van websites en hostingomgeving te waarborgen is het dus noodzakelijk een up-date naar PHP 5.4 uit te voeren.

    PHP 5.4 is niet alleen op de langer termijn veiliger. De nieuwe PHP versie brengt ook nieuwe optimalisaties die ervoor zorgen dat websites tot 20% sneller laden. De kortere laadtijd is weer gunstig voor de positie in de Google zoekresultaten (SEO).

    Na de upgrade is het mogelijk dat een oude onderdelen van uw website het niet meer doen. Dit heeft meestal te maken met functies die in de nieuwe versie van PHP niet meer werken.

    Wordpress lijkt goed te werken met php5.4 uitgezonderd de plugins. Dit laatste geld ook voor Magento. Magento 1.4 en hoger is al grotendeels compatable met php5.4. Er dient echter wel een patch gedownload te worden om wat minimale conflicten op te lossen.

    Houdt u er rekening mee dat wanneer u uw hostingpakket van een andere hostingprovider betrekt deze overgang eerder of later kan zijn. Het is zeer waarschijnlijk dat u van hen een e-mail ontvangt met de planning voor een upgrade.

  • EEN GRATIS PHP 5.4 ONDERZOEK?

    Wanneer u uw website door ons wilt laten aanpassen volgens de PHP 5.4 standaard dan krijgt u het onderzoek gratis. Neem contact met ons op >>

Domeinnamen
  • Domeinnamen

    Uitsluitend voor onze relaties registreren wij domeinnamen. Wij zijn dus geen hosting- of registratiebedrijf waarbij iedereen zomaar terecht kan.
    Kiest u, als relatie, ervoor om door ons een domeinnaam te laten registreren, kunt u kiezen uit twee opties, namelijk een parkeerpakket en een een hostingpakket

  • Parkeerpakket

    Een Parkeerpakket is een domeinnaam inclusief één emailadres. De kosten voor een parkeerpakket bedragen €30,- per jaar

  • Hostingpakket

    Een hostingpakket is een domeinnaam, met 1 Gigabyte aan webruimte, een onbeperkt aantal emailadressen en databases. De kosten van een Hostingpakket met .nl domeinnaam bedragen €90,- per jaar. Uiteraard zorgen wij voor de setup. Wenst u een domeinnaam met een andere extensie, bijvoorbeeld.com of .nu dan doen wij u daarvoor een aparte offerte. Wilt u meer ruimte dan 1 Gigabyte. Laat het ons weten. Wij komen met een op maat gemaakte offerte.

  • Verhuizen van een domeinnaam

    Het verhuizen van een domeinnaam van of naar onze server is heel eenvoudig. Stel u wilt een domeinnaam naar ons verhuizen. Mits deze domeinnaam ouder is dan drie maanden gaat u als volgt te werk:
    1- u vraagt bij uw huidge provider een zogenaamde verhuistoken op
    2- u stuurt deze token via de email aan ons door, en wij zorgen voor de rest

    Is uw domeinnaam net geregistreerd, dan kunt u deze pas na ongeveer drie maanden verhuizen naar een andere provider. Wilt u een bij ons geregistreerde domeinnaam verhuizen? Wij geven u dan de verhuistoken en uw nieuwe provider doet de rest.

    Let op: Als u uw domeinnaam verhuist dienen uw emailaccounts ( in de regel) ook te worden aangepast, u verhuist immers van server. Vergeet dan niet om een backup te maken van al uw belangrijke mail. Wij kunnen dit niet voor u doen! Stel u maakt (alleen) gebruik van webmail, dan moet u deze mail eerst naar uw eigen computer downloaden, voordat u de domeinnaam verhuist.

  • Moet ik mijn website door jullie laten hosten

    Nee, dat is niet noodzakelijk, maar wel erg praktisch. Wij weten exact hoe onze eigen servers geconfigureerd zijn, welke software er op draait en hoe we uw website of applicatie probleemloos op deze server kunnen laten draaien. Wij kunnen niet instaan voor hosting bij derden, noch hebben we invloed op hun systeemconfiguratie. Om die reden is het handig dat onze klanten ook van onze servers gebruik maken, maar nogmaals, het is geen kwestie van moeten. Wij kennen uitstekende hostingpartijen waar u uw website of applicatie zondermeer kan onderbrengen.

  • Hoe weet ik of een domeinnaam nog vrij is?

    U kunt dit eenvoudig checken. Gaat u naar SIDN.NL en vult u de door u gewenste domeinnaam in. U kunt hier echter aleen maar .nl domeinnamen checken. Wilt u weten of een niet NL domein nog vrij is?
    Wij controleren dat graag voor u.

E-MAIL
  • Een nieuw e-mailadres aanmaken met als extensie uw domein.nl: uwnaam@uwdomein.nl

    Binnen ons Hostingpakket heeft u in principe de mogelijkheid om een onbeperkt aantal emailadressen aan te maken.De emailadressen dienen wel allemaal te eindigen op @uwdomeinnaam.nl.

    Stel u heeft de domeinnaam klusbedrijfdegroot.nl bij ons geregistreerd, dan kunt u (bij ons) alleen emailadressen aanmaken die eindigen op @klusbedrijfdegroot.nl, bijvoorbeeld info@klusbedrijfdegroot.nl, of verkoop@klusbedrijfdegroot.nl

  • Wie is mijn INTERNETprovider?

    Een INTERNETprovider zorgt voor een aansluiting op Internet en stelt u in staat om over het internet te surfen en te e-mailen. Bekende INTERNETproviders zijn bijv. KPN, Telfort, XS4ALl. Een HOSTINGprovider is geen INTERNETprovider. Veel internetproviders bieden extra diensten, zoals e-mailaccounts. Voor vragen over deze e-mailaccounts dient u uw INTERNETprovider te raadplegen.

  • Wie is mijn HOSTINGprovider?

    Wanneer u via ons een domeinnaam heeft geregistreerd en webruimte heeft gehuurd is My-Link Design uw HOSTINGprovider. Wij betrekken onze servers overigens bij Bizway BV. Heeft uw uw hosting via ons geregeld, kunt u bij ons terecht met vragen hierover. Onze relaties hebben allemaal direct toegang tot hun eigen hostingomgeving door middel van logingegevens voor Direct Admin..

  • Inloggen Direct Admin

    Wanneer u via ons een domeinnaam heeft geregistreerd en webruimte heeft gehuurd dan heeft u van ons een e-mail gekregen met een username en password. In deze e-mail staat ook een link waarmee u naar het gebruikerspaneel kunt gaan. U komt op de 'DirectAdmin Login Page' en logt in met de username en password. U komt in het gebruikerspaneel (DirectAdmin). Hiermee krijgt u toegamg tot uw hostingomgeving.

  • U ontvangt geen e-mail (meer)

    Checkt u eerst of het een e-mailadres betreft met als extensie uw domeinnaam. Heeft u wel de juiste e-mailinstellingen ingevoerd? U heeft van ons gegevens gekregen mbt de configuratie van uw e-mailprogramma. U dient deze gegevens zorgvuldig over te nemen. Het is bij ons altijd zo dat:

    Pop3 = mail.uwdomeinnaam.nl
    Gebruikersnaam = uw e-mailadres
    Wachtwoord = zie de email waarin dit vermeld wordt
    SMTP: = let op: dit is de SMTP server van uw Internetprovider.
    Stel u heeft KPN als provider, dan is de SMTP server zeer waarschijnlijk smtp.kpnmail.nl

    U kunt geen e-mail meer ontvangen, maar voorheen gewoon wel?
    In bijna alle gevallen heeft dit ermee te maken dat uw servercapaciteit is volgelopen. Stel u heeft een website van 100MB, 5 databases van in totaal eveneens 100MB dan heeft u in feite nog 800MB ruimte. Heeft u bijvoorbeeld 5 e-mailadressen waarvan u de mail altijd op de server achterlaat, is het niet ondenkbaar dat de capacaiteit na verloop van tijd niet toereikend is. E-mailaccounts met een grootte van 200 MB zijn geen uitzondering, zeker niet als u veel bijlagen ontvangt in de vorm van bijvoorbeeld foto's of PDF's. U dient uw account dan eerst op te ruimen voordat u weer mail kunt ontvangen.

  • U kunt geen mail verzenden

    Heeft u wel de juiste e-mailinstellingen ingevoerd? U heeft van ons gegevens gekregen mbt de de configuratie van uw e-mailprogramma. U dient deze gegevens zorgvuldig over te nemen. Het is bij ons altijd zo dat:

    Pop3 = mail.uwdomeinnaam.nl
    Gebruikersnaam = uw e-mailadres
    Wachtwoord = zie de email waarin dit vermeld wordt
    SMTP: = let op: dit is de SMTP server van uw provider.

  • Hoe kom ik bij mijn webmail

    U typt achter uw domeinnaam /webmail ( www.uwdomeinnaam.nl/webmail ). U ziet een pagina met een inlogscherm. U logt in met de gegevens die u van ons heeft gekregen.

  • Hoe maak ik een extra e-mailadres aan

    Wanneer u via ons uw Domein en pakket heeft geregistreerd heeft u van ons een e-mail ontvangen met uw username en password. Hierin staat de link waarmee u naar het gebruikerspaneel kunt gaan. U komt op de 'DirectAdmin Login Page' en logt in met de username en password. U komt in het gebruikerspaneel (DirectAdmin). Onder het kopje 'E-mailmanagement' maakt u als volgt een e-mailadres aan:

    - Klik op 'E-mailaccounts'
    - Klik op 'Create mail account'
    - Vul het gewenste emailadres in
    - Vul een password in of klik op random om een password te genereren (deze is niet te lezen)
    - Klik op 'create'.
    - U krijgt een overzicht van de gegevens.

    U kunt het beste deze gegevens kopiëren en dit in een e-mail naar uzelf sturen. Zo heeft u de logingegevens altijd bij de hand.

Content Management Systeem
  • Wat is een Content Management Systeem?

    Een CMS is een systeem waarmee u normaal gesproken heel eenvoudig de eigen website kunt bijhouden. Met bijhouden wordt in de regel het toevoegen van teksten, plaatjes en documenten (content) bedoelt, maar er zijn ook CMS-en waarmee de vormgeving van de website bijgehouden en/of aangepast kan worden.

  • Met welke CMS-en werken jullie?

    Wij hebben een eigen CMS ontwikkeld waarmee op wel heel eenvoudige wijze de website kan worden bijgehouden. Daarnaast werken wij met Wordpress en bijvoorbeeld de shopsystemen zoals Magento en Prestashop.

  • Uw website laten onderhouden door My-Link Design?

    Uiteraard kan dit. Veelal echter installeren we een CMS en u kunt gewoon zelf aan de slag. Sneller en op termijn uiteindelijk veel goedkoper.
    Maar het kan natuurlijk altijd!

Ontwerp van uw website
  • Maken jullie ook het ontwerp van de website

    Wij ontwerpen meestal zelf websites maar bouwen ook websites volgens een bijgeleverd ontwerp.

  • Ontwerpen jullie ook logo's

    Wij maken alleen logo's die geschikt zijn voor het gebruik op het internet, bijvoorbeeld voor uw website of webapplicatie. Deze zijn niet te gebruiken voor druk- en printwerk. Hiervoor dient u zelf een grafisch ontwerper of drukkerij in te schakelen.

SEO en SEA
  • Wat is nu precies een Landing Page?

    Een Landing Page is een pagina op uw website waar een bezoeker terecht komt nadat hij of zij op een link heeft geklikt die is vertoond in een specifieke marketing campagne (bijvoorbeeld AdWords, of banner op een derde website). De Landing Page is volledig afgestemd op een product of dienst. Veelal is deze pagina niet direct via uw website te bereiken, maar puur en alleen via links gegenereerd in marketing campagnes.

    De meningen zijn verdeel over de grootte van een Landing Page. Het voornaamste is om zich in te leven in de bezoeker van deze Landing Page.

    Wie is uw bezoeker?
    Wat biedt u de bezoeker aan?
    Waarom is uw bezoeker nu juist geïnteresseerd in u, of uw product of dienst?
    Wele informatie verwacht de bezoeker
    Hoe kan de bezoeker snel in actie komen (aankoop, contact etc.)

    U kunt zich voorstellen dat een Landing Page als snel richting een miniwebsite gaat. Uitgangspunt blijft echter dat u de bezoeker snel moet leiden tot de actie die door u gewenst is (aankoop, contact informatieaanvraag).

    De vormgeving van de Landing Page dient weliswaar afgestemd te zijn op de look en feel van uw hoofd-website, maar leidt de bezoeker niet af met overbodige toeters en bellen. Hou het simpel. Heb geen angst voor eenvoud. de bezoeker van de Landing Page is zeer wel in staat het onderscheid te maken tussen een Landing Pageen uw hoofd-website.

    Doel van de Landing Page is te zorgen dat de bezoeker snel en zonder omhaal doet wat u wenst. Zo creert u de grootste conversie.

    Wat kunnen wij voor u doen

    Inmiddels hebben wij flink wat Landing Pages gemaakt. Samen met u kunnen wij kijken of dit ook voor u interessant zou kunnen zijn. De kosten van een landing page zijn relatief laag, maar kunnen u flink voordeel opleveren.

  • De belangrijkste pagina's van uw website optimaliseren

    Mensen starten hun zoektocht naar een product of diensaltijd bij een zoekmachine. Goed gevonden worden heeft daarom een hoge prioriteit en daarbij zijn zoekwoorden van belang. Het is verstanding om uw tijd te investeren in de pagina's waar uw doelgroep het meest aan heeft. 

    Hoe werkt het zoeken
    Er is onderscheid tussen SEO en SEA. Bij SEO (zoekmachineoptimalisatie) gaat het om de natuurlijke resultaten waar u zelf een grote hand in kunt hebben. Bij SEA (zoekmachineadverteren) gaat het om gesponsorde, dus betaalde, resultaten. In beide gevallen worden de meest relevante resultaten getoond. Relevantie is dus het sleutelwoord. Wanneer u de inhoud van uw productpagina update moet u natuurlijk ook uw keywords veranderen.

    Optimaliseren stopt niet
    Gevonden worden in door de zoekmachines is een hele klus. Dit proces dient u continu te optimaliseren. Zoekmachines passen continu hun algoritmes aan om te bepalen wat de meest relevante pagina's zijn om bovenaan te laten zien. Dit proces stopt dus nooit.

    Naast pageranking is Sociale Media steeds belangrijker geworden, dus de rol van een pagina op bijv. Facebook en Twitter. Ook wordt het steeds belangrijker welke bedrijven of personen er naar uw pagina linken. Een goed middel om hierbij in te zetten zijn Landings Pages

    Wanneer u bovenstaande middelen heeft ingezet en de achterkant van uw pagina netjes in elkaar zit, heeft u een goede basis om goed gevonden te worden in de zoekmachines.

    Wat kunnen wij voor u betekenen
    Wij kunnen u adviseren hoe u uw pagina optimaal kunt presenteren. Met het Content Management Systeem (CMS) van My-Link Design kunt u de inhoud van uw pagina zelf beheren. Daarnaast kunt u, per pagina, zelf uw keywords bepalen en de beschrijving waarmee uw pagina in de Google-zoekresultaten wordt getoond. Wanneer u een product of dienst aan uw pagina toe heeft gevoegd of gewijzigd, kunt u eenvoudig uw keywords updaten.

  • Social Media

    Sociale Media wordt steeds meer ingezet om de populariteit van producten en diensten te vergroten.
    U kunt dit zelf ook doen door bijvoorbeeld een Facebook-, LinkedIn- of Google+-button in te zetten op uw website om uw product nog meer onder de aandacht te brengen. U hoeft hier zelf geen Socialmedia account voor te hebben. Een bezoeker van uw website kan uw product waarderen door het te 'delen' met anderen door middel van het klikken op bijvoorbeeld een 'like'-button van Facebook. Op de Facebookpagina van deze bezoeker maakt hij/zij gratis reclame voor uw product.

    Alle Social Media buttons in één
    AddThis is een tool waarbij gekozen kan worden uit alle Social Media-platforms die er zijn. Wanneer de bezoeker op het AddThis-button klikt, opent er een venstertje met alle Social Media-buttons. De bezoeker kan  platform(s) waar hij/zij actief is kiezen om uw product aan toe te voegen. Wij kunnen ook eenvoudig een button van één of meer Social Media-platforms op relevante plaatsen in uw website plaatsen, of bijvoorbeeld bij uw producten een facebook-likebutton plaatsen.

    Informatie van uw eigen Social Media pagina in uw website integreren
    Wanneer u wel een Social Media pagina heeft kunt u stukjes informatie van uw pagina of blog op uw website te voorschijn roepen. Zo verkrijgt u meer interactie op uw website en hoeft u geen dubbel werk te verrichten.

    Heeft u een WordPress website?
    U kunt dan een plugin downloaden en installeren op uw dashboard. Ook dit kunnen wij voor u doen. Meer over Wordpress-websites kunt u in dit artikel lezen >>

  • Google Analytics

    Met de komst van de eerste bezoekerstellers, al een tijdje geleden, is het bijhouden van webstatistieken steeds belangrijker geworden. Tegenwoordig is de idee van webstatistieken een stuk geavanceerder geworden waardoor er steeds meer belangrijke commerciële informatie kan worden verzameld. Google Analytics heeft een aantal gratis tools die u op verschillende websites in kunt zetten en waarmee u belangrijke statistieken kunt verzamelen. Deze worden via diverse soorten rapporten (grafisch) weergeven. Deze informatie is niet alleen belangrijk om het gedrag van uw bezoeker te lezen maar kunt u ook gebruiken om de efficiëncy van uw website te verhogen.

    Standard Reporting
    U kunt bijvoorbeeld starten met de Standaardrapporten (Standard Reporting) van Google Analytics. Hierin kunt u de belangrijkste bezoekerstatistieken van uw website vinden:

    - aantal bezoeken,
    - unieke bezoekers,
    - paginaweergaven,
    - pagina's/bezoekm,
    - gemiddelde tijd op de website,
    - bouncepercentages en
    - nieuwe bezoekers.

    Ook geeft het Standaardrapport een overzicht van een aantal demografische gegevens. Hieruit kunt u bijvoorbeeld de herkomst uit steden of landen van bezoekers afleiden.

    U kunt de termijn voor verschillende grafieken in stellen om verschillende perioden met elkaar te vergelijken. Dit kan handig zijn wanneer u het effect van een nieuwe website of een reclamecampagne wilt meten. Door middel van verschillende Dasboards en Widgets kunt u Google Analytics aan uw wensen aanpassen. Er kan bijvoorbeeld gekozen worden voor taartgrafieken, tijdlijnen en bepaalde waarden.

    Custom Reports
    Hiernaast is het natuurlijk mogelijk om Aangepaste rapporten te gaan genereren. Bijvoorbeeld om de tijd te zien die een bezoeker spendeert op een bepaald deel van uw website.

    Mobiele websites detecteren
    Google Analytics kan al verschillende toestelen onderscheiden en kan zelfs iPad- en iPhone-gebruikers splitsen. Dit kan belangrijk zijn om te besluiten uw website te laten optimaliseren voor Mobiele apparaten of zelfs om een App te laten maken voor uw dienst. Lees hier meer over mobiele websites en wat wij hierbij voor u kunnen betekenen >>

    Wat kunnen wij doen om u met Google Analytics aan de slag te laten gaan
    - De trackingcode implementeren in uw website.
    - Een Google Analytics account aanmaken (dit kunt u evt. ook zelf doen)
    - Samen met u bekijken welke rapportages voor u van belang zijn en uw Dashboards inrichten.

Heeft u een vraag?

Vul dan onderstaand formulier in. We zullen uw e-mail zo spoedig mogelijk beantwoorden.